středa 1. října 2014

Některé rodiny jsou v projektu, ale v seznamu rodin chybí

Nedávno jsem u jednoho uživatele ukazoval použití Wall Sweep (Přídavek stěny). A protože už to je kus času, kdy jsem tuto funkci naposledy použil, hledal jsem automaticky tento přídavek v seznamu rodin, že si ho upravím. Vytvořil a načetl jsem do projektu příslušný profil, ten se zobrazil v seznamu rodin mezi profily, ale kde je definice přídavku?
Hledal jsem, ale nenašel :-( Je to něco, co se táhne už roky a patří to mezi některé nelogičnosti v Revitu.
Když přídavek vytváříte (osazujete na stěnu), tak jsou dvě možnosti - buď přímo v definici stěny, tam se použije profil, nebo pomocí příkazu Wall > Wall:Sweep, kde se osazuje rodina přídavku, jejíž součástí definice je i požadovaný profil. Pokud nadefinujete přídavek jako součást definice stěny, nemůžete ho vykázat samostatně (vykazujete typ stěny včetně přídavku). Když ho však pomocí příkazu Wall:Sweep osadíte na už vytvořenou stěnu, můžete ho rovněž samostatně vykázat.


V Revitu se nachází několik podobných příkazů, jako je Wall:Sweep (u střech a podlah), ale každý z těchto příkazů používá rodiny, které jsou součástí seznamu rodin v prohlížeči projektu. Přídavek je systémová rodina, ale to ostatní u např. střech taky.

Jen ten přídavek není v seznamu rodin. Máte nějaké vysvětlení, proč tomu tak je?

za BIM-Fórum o.s.

Peter Jirát

Žádné komentáře:

Okomentovat